پس از یک دهه حبس، زندانی غیرعمد اصفهانی آزاد شد

پس از یک دهه حبس، زندانی غیرعمد اصفهانی آزاد شد
مهر 16, 1401
102 بازدید

به همت ستاد دیه استان اصفهان پرونده یکی از کارفرمایان بدهکار مالی در نهایت با پرداخت کمک 85 میلیون تومانی خیرین مختومه شد. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان، سید «ح – س» مرد 55 ساله‌ای است که چهارم اسفند ماه 1391 به دلیل ناتوانی در پرداخت دیون معوقه روانه یکی از زندان‌های […]

به همت ستاد دیه استان اصفهان پرونده یکی از کارفرمایان بدهکار مالی در نهایت با پرداخت کمک 85 میلیون تومانی خیرین مختومه شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان، سید «ح – س» مرد 55 ساله‌ای است که چهارم اسفند ماه 1391 به دلیل ناتوانی در پرداخت دیون معوقه روانه یکی از زندان‌های استان اصفهان شد تا در ادامه به دلیل تاخیر در تادیه و اضافه شدن پرونده‌های دیگر رقم بدهی او طی سالیان آتی به میزان 5 میلیارد تومان افزایش یابد و امیدها برای رهایی او از بند برای خانواده چشم‌انتظار و نیازمندش کم‌تر و کم‌تر شود.

به گفته اسدالله گرجی‌زاده، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان، این نهاد مردمی پس از بررسی جزئیات پرونده و انجام سلسله تحقیقات ثبتی خود ضمن احراز نیازمندی این زندانی عائله‌مند اما بدلیل فاصله ریالی با سقف معین قانونی این مجموعه مردمی، امکان تسویه محکومٌ‌به با لحاظ اعطای سقف تسهیلات هرگز در طول مدت ماندگاری این فرد در حبس ممکن نشد تا این که در سال جاری با تلاش شبانه‌روزی گروه صلح و سازش ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند از مجموع 6 پرونده مالی مفتوحه برای این بدهکار، سه مورد با گذشت رضایتمندانه شکات خصوصی و بدون پرداخت هر وجهی از اصل مطالبات کسر گردد.

وی یادآور شد: این زندانی که در بخش ساخت خانه‌های مسکونی و تامین مصالح برای پروژه‌های ساختمانی فعالیت داشت، با افزایش قیمت سیمان و دیگر اقلام مرتبط با ساخت و ساز با رقمی سنگین بدهکار شده و با وجود ارایه دادخواست‌های اعسار اما به دلیل افزوده شدن پرونده‌های دیگر روانه بند می‌شود.

گرجی‌زاده ادامه داد: هر بار در رسیدگی به این پرونده کار آزادی این زندانی آبرومند با یک مانع قانونی همراه بود تا در نهایت مهر ماه امسال ستاد دیه موفق شد با ارایه معاضدت‌های قضایی بخش قابل توجهی از رقم بدهی را در قالب قبولی دادخواست اعسار از پرونده کسر نماید و زمینه استخلاص این مددجو را بیش از پیش برای حمایت خیرین نوعدوست فراهم نماید.

گرجی‌زاده اظهار کرد: پس از این اقدام قانونی در مجموع با کمک 85 میلیونی تقبل شده از سوی 2 نفر از نیکوکار اصفهانی پیش‌قسط اول و الباقی مبالغ مرتبط با اجرای حکم نیز تامین و این فرد در نهایت روز پنجشنبه (14 مهر ماه) از بند حبس رهایی یافت.

برچسب‌ها:, ,